Premis Pisa. A l'edició d'enguany, el sistema educatiu català ha registrat una millora global que el situa en la franja mitja-alta del rànquing europeu, per sobre de l'estat espanyol, l'OCDE i la unió europea. Malgrat que els resultats en comprensió lectora han baixat dels 501 punts de 2015 als 500, la irrupció de les competències en ciències i matemàtiques ha compensat amb escreix els del conjunt de les disciplines del saber.
La consellera d'ensenyament, Meritxell Ruiz, es mostra moderadament satisfeta per aquests resultats i els atribueix al model educatiu implantat a Catalunya fa nou anys, el qual hauria donat estabilitat al sistema i hauria impulsat projectes de millora als centres. Voldria felicitar la consellera pel mèrit que els polítics com ella deuen tenir en aquest canvi de tendència. Al Cèsar el que és del Cèsar.
També li voldria demanar que no s'oblidés de tenir unes paraules de reconeixement per la tasca de milers de docents que, durant aquests anys, hem entrat cada dia a l'aula i que, potser, també hi tenim alguna cosa a veure. Ja sé que li costa però, ara que anem forts en matemàtiques, em sembla que seria de justícia aplicar la propietat commutativa, segons la qual els docents hauríem de ser tan responsables dels èxits d'ara como ho érem dels fracassos d'abans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada