![]() |
Fet a mida i a gust del client |
En els meus anys a l’ensenyament i en
equips directius, he viscut jornades de portes obertes d'una i altra mena. Totes
dues tenen avantatges i inconvenients, però si hagués de triar possiblement em
quedaria amb la primera. Com a pare, m’interessa tant sentir el que em diuen
que fan com poder-ho veure amb els meus propis ulls i, en aquest sentit, res
millor que entrar al centre quan està en funcionament.
Malauradament, els darrers anys de
retallades i auditories, de competència, d’excel·lència, de centres de primera
i de segona, de plantilles fetes a mida, de resultadisme acadèmic, les jornades
de portes obertes són cada cop menys informatives i més publicitàries.
L’objectiu -especialment en els centres concertat i privats, però no
exclusivament- és vendre el producte, guanyar clients, omplir les aules per
garantir la pervivència i la selecció... Qui no ho aconsegueixi es guanyarà mala fama i
haurà d’acceptar que li omplin les vacants amb allò que els altres no vulguin.
Així, hi ha cada cop més equips directius
que munten activitats vistoses, llamineres, coincidint amb aquestes dates. Cal
lluir múscul, enlluernar els clients, diferenciar-se, posicionar-se al mercat.
No els nego el dret a fer-ho, però tampoc no em vull negar a mi mateix el dret
a expressar el meu desacord. L’horitzó de la nostra tasca no pot ser, per molt
que els polítics de la dreta lliberal ens en vulguin convèncer, “satisfer
clients”, sinó “servir conciutadans”.
Som una institució educativa, no un
comerç. És tan evident això com que ja ningú no se’n recorda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada