dimarts, 15 de febrer del 2011

Embolics de números


Uns savis matemàtics acaben de resoldre la incògnita que tant de temps ens ha portat de corcoll. En efecte, la resposta és:

1x1=0

En zero, és a dir no res, ha quedat un dels projectes insígnia de l'anterior administració educativa, el 1x1. Tota la polèmica, tota la inversió econòmica i la competència aferrissada entre les editorials per endur-se un mos del gran pastís digital hauran quedat en això: no res. Sic Transit Gloria Mundi! Després de carregar-se la setmana de vacances de març, la conselleria d'educació acaba de fer el mateix amb el projecte de digitalització de les aules, el famós 1x1. Es tanca l'aixeta i s'obre un procés de debat, espero que pedagògic i professional, sobre la conveniència de substituir els llibres per ordinadors portàtils (per molt que en volguessin dir netbooks, no eren llibres).

Estic segur que molts docents s'alegren de la notícia. I jo, que faig ús habitual de la informàtica en la meva tasca docent, també. La digitalització massiva era una mesura precipitada, electoralista i, com és habitual en el nostre ram, imposada per part dels polítics sense tenir en compte l'opinió d'aquells que treballem a l'aula i saben de què va tot plegat. De manera que, per segona vegada, li he de donar la raó a la senyora Rigau (tanta coincidència em comença a fer por, què em deu passar?)

Aclarit el neguit existencial provocat per la famosa operació 1x1, em resta només resoldre l'enigma que la meva benvolguda cap de personal ens ha posat com a deures per al curs vinent:

(alumnes + 12.000) - 20% retallada pressupostària
------------------------------------------------------------------------ = X
(professors + 0)


Algú ens pot ajudar????


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada